ELÄMÄNI PAIMENPSALMI


Elämäni paimenpsalmi
on enemmän kuin
jakeita raamatunlehdillä.
Se on lihaa ja verta tässä ja nyt.



Kun sairastuin vakavasti,
minua rauhoittivat sanat:
                    Herra on minun Paimeneni

                    ei minulta mitään puutu.

Kun tuskani ja ihmissuhdekriisini
peittivät tulevaisuuden näköalat
uuvuttaen kulkuni,
toteutuivat kipeästi sanat:
                    Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa

                    en minä pelkäisi mitään pahaa,
                    sillä sinä olet minun kanssani
                    sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.


Kun minut autettiin matkaan
merten ääriin,
toteutuivat kirjaimellisesti sanat:


                    Virvoittavien vesien tykö
                    Hän minut johdattaa.

                    Hän virvoittaa minun sieluni.



Kun palasin kotimaahan,
sain asua rauhassa,
kesäisen luonnon helmassa
ja elin todeksi sanat:
                    Viheriäisille niityille
                    hän vie minut lepäämään.



Kun kyselin tietä eteenpäin
ja riipuin Hänen armossaan,
uskoin todeksi lupauksen sanat:
                    Hän ohjaa minut oikealle tielle
                    nimensä tähden.



Kaikissa kauhun kuiluissa
Hän varjeli minut.
Olin maahan vaipunut,
mutta en tuhoutunut.
Henki todisti hengelleni:
                    Sinä valmistat minulle pöydän
                    minun vihollisteni silmien eteen.



Tänään
lepään Hänen täysihoidossaan
ja suloinen armon öljy vuotaa ylleni
parantaen ja luoden minua uudeksi.


Paimenpsalmi vakuuttaa:
                     Sinä voitelet minun pääni öljyllä.



Tänään
jatkan matkaani Hänen laumassaan
kiittäen:
                       Minun maljani on ylitsevuotavainen,
                        sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua
                        kaiken elinaikani,

                        ja minä saan asua Herran huoneessa
                        päivieni loppuun asti.


---

Lisää Virpin runoja sivupalkissa